Aldrig mer köpt sylt ;p

 Japp som sakt.. Idag har det varit en soft slappar dag, har inte gjort allt för mycket.. plockat litte bär som jag och mamma gjorde sylt/saft osv på :) helt enkelt fortsatt på det vi gjorde igår :) Då frostade vi av frysen och gjorde sylt/saft/gele av alla bär vi hade så nu har vi totalt gjort 20L saft och några burkar sylt och 2-3 burkar gele :) Gott gott..
(nu frysen ej propfull längre) Fick även göra min alldeles första egna jordgubbs sylt vart rätt god faktist.. jag envisades med mamma om att jag inte skulle ha så mycket socker i och aa den blev faktist god ;p man behöver inte ha 1000kg socker för en liten burk med jordgubbs sylt tycker ja ;p Måste även erkänna att idag blev jag lite äcklad faktist.. mamma skulle göra rödvinbärs sylt.. (smakar liknande lingon typ) och så tar hon ett paket och häller i.. när man förut köpt sylt i affären så tänker man ju att "nää det kan inte var så mycket socker i det här heller" men jooo viss du.. jag blev lite shockad å fråga mamma om man verkligen behövde allt.. åå DAMEN BÖRJA SKRATTA ;P sedan förklarade hon för mig att hon bara använde hälften av sockret som behövdes! WHAT?!?!?  Aja ja tycker det verkar lite onödigt mycket för sylten blev god endå.. inte behövdes det något mer socker heller? :D





men men det var allt om "sylt/saft/gele tillverkningen" 

Imorgon ska jag upp rätt tidigt för det blir att möta lina i sundsvall kl 11. Vi ska stor shoppa! först sundsvall sen birsta och efter det kommer pappa och hämtar oss efter jobbet sen bär det av hemmåt :) Jo jag ska även träffa kusinerna där nere en sväng var längesen man såg dem så :)

Nää nu orkar jag inte skriva mer för idag har annat för mig att fixa för kvällen så! Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha har ud redan komme på att det är mkt socker ;)

2008-08-19 @ 23:55:44
URL: http://sofiahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0