Smoothies!

Tänkte lägga in alla resept jag fått, hittat och själv kan :)
Skrev ju ett inlägg om det förra veckan men nu lägger vi ut som.


När jag gör en smoothie så varierar reseptet. Man tager vad man haver! om man säger så. Därför är inte vissa mått utsatt i endel resept.. Det är en smak sak också. btw, namn på resepten har jag inte så jag döper dom för stunden.

Kiwismoothie
2 kiwifrukter
1 mogen banan
Några isbitar
1-2 dl vaniljyoghurt

En nyttig smoothie

Mango
Hallon
Björnbär
Banan
Turkisk yoghurt
Linfrön

Fruktsmoothie
2,5 dl vanilj eller naturell youghurt
½ banan
1 kiwi
1 persika eller mango, skalade utan kärna

Syrlig smoothie
2 dl valfria bär, gärna frysta
1 msk honung
2 dl youghurt, smaksatt eller naturell
Pressa över lime

Banan/apelsindrink
2 dl naturell yoghurt
1 dl mjölk
1 banan
1 dl vaniljglass
2 msk JO konc. apelsinjuice

Choklad/banan
2 dl naturell yoghurt med honung
1 dl mjölk
1 banan
2 tsk socker
1 tsk kakao

Lassi ,det stog att den hette så ;P
2,5 dl mild lättyoghurt
1,5 dl mjölk
4 isbitar
1 krm salt
2 msk flytande honung
Gör så här:
Mixa yoghurt, mjölk, is, salt och honung. Häll upp i glas.

Kanelen
1/2 banan
1 dl mjölk
1 dl mild yoghurt naturell
1 msk koncentrerad äppeljuice
Kanel

Hallon och maräng
1 dl frysta hallon
2 dl mjölk
2 dl naturell yoghurt
2 maränger

Banan och honung
1 banan
1/2 dl apelsinjuice
1/2 dl mjölk
2 dl naturell yoghurt
1 msk honung

Blåbär och vanilj
1 dl frysta blåbär
2 dl Mjölk
2 dl Vaniljyoghurt
ev 1/2 tsk florsocker

Jordgubbssmoothie
4 glas
250 g frysta jordgubbar
2 bananer, frysta, i bitar
5 dl mild yoghurt eller filmjlök med jordgubbssmak
1 tsk vaniljsocker

Blåbärssmoothie
4 glas
250 g frysta blåbär
2,5 dl mild yoghurt naturell eller vaniljsmak
1,5 dl mjölk
2 tsk flytande honung
ca 1 tsk kanel

Äppelsmoothie
4 glas
3 äpplen, frysta, i bitar
3 dl kall äppeljuice, drickfärdig
3 dl mild yoghurt honung eller filmjölk med äpple/vanilj
ca 1 tsk kanel

Mangolassi
4 glas
1 mogen mango
2 dl mild yoghurt vaniljsmak
2 dl vatten
1 tsk socker
kardemumma (kan uteslutas)
isbitar

apelsin banan kanel smoothie

Ingredienser
2 bananer
saften från 1 apelsin
2 1/2 dl mild yoghurt naturell
1 tsk florsocker
1 msk flytande honung
kanel citronmeliss
1 apelsinklyfta

Tillagningstid: Max 7 min
Gör så här:
Skala och dela bananerna.
Kör bananerna och saften från apelsinen i en mixer.
Tillsätt yoghurt,
 florsocker och flytande honung.
 Mixa i ytterligare några sekunder.
 Häll upp i glas.
 Pudra över lite kanel.
Garnera med citronmeliss och en
apelsinklyfta.Servera genast eftersom drinken lätt missfärgas.


Sedan så verkar inte alla sådär super goda och sådär extra nyttiga heller ;p men smaken är olika och alla kanske inte tycker om att vara nyttig så ;p

Jo, jag har ett litet tips som jag brukar använda mig utav ;p Rätt så ofta faktist. Det är frysta bär. Bara att låta som ligga framme i en skål ett tag så dom få tinar upp lite. Sen blandar man ihop allt.. Gott gott!

Kommentarer
Postat av: Elin

tusen tack för detta, har letat som en tok efter smoothierecept men inget som lockat mig, men nu så=)

2009-02-06 @ 22:35:40
URL: http://elinlovisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0