Läskigt.. mycket läskigt..Fias gonattsaga

Nu sitter jag här i min säng helt själv och gömmer mig bakom datorn. Lite läskigt. Det rörde sig nyss i min soffa. Påsarna flyttade på sig. Iförsig är fönstret öppet annars skulle jag vara död på morgonen eller så skulle mitt rum bli lika äckligt som rummet brevid. Det blåste från fönstret på påsarna så dom rörde sig. Det måste vara förklaringen. Det är en bortförklaring iallafall.Jag menar ett par påsar är lätt. Ja dom flyttar sig lätt. Oj, nu lät det i väggen också! Läskigt mycket läskigt. Tänk om Fialia läser de här. Hon kommer aldrig mer vilja sova i min säng. Inte ens Daphne? Eller kanske hon brukar morra på soffan. Hon är som en liten katt som försöker vara en rottweiler. Inte så lyckat alltså, men hon försöker. Det är tur att jag har min "vakthund" Dock är hon nere nu. Tänk er att jag vågar sova i ett sånt här hus även fast vi har hittat på historier om pizzabagare som dödat varandra och gömt varandra lite överallt här i mitt hus. Toan nere är ett utav de kusligaste ställena här i huset. Sen kommer "gubbrummet" Ett rum längst ner i mitt hus. Ett sånt där rum som man inte använder. Vi kallar det för gästrum, men jag skulle då aldrig tvinga någon vän till mig att sova där. Tänk er sova i ett rum där de luktar gubbe har en källarlikande stil och har en litet mycket litet fönster i vänstra hörnet. kusligt mycket kusligt.. Vi har säkert många fler rum som jag inte vet om. Har hittat ett mycket intressant rum. Inte alls lika kusligt men endå ger rummet känsla utav något annorlunda. Det rummet är det såkallade "vinrummet" Ja tror det eller ej men mitt hus har även ett sådant rum. Stort men endå litet. Kanske alla flaskor som tar sådan stor plats. Flaskor med ålder sen gammelmormor levde. Vissa har legat längre än andra. Man kan nästan se hur barnen har försökt tagit en flaska men inte vågat. Sedan har vi en dörr en såkallad bakväg ut från huset. Dörren där Fialia går ut varje gång hon ska följa med till bilen. Hon går ut genom dörren där bagaren en gång släpades ut i en svartsoppåse.


Hahah Där har du din gonatt saga!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Särbarn

2009-07-01 @ 17:57:12
URL: http://sandrasn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0